Меҳмонхона

Меҳмонхона (аз меҳмонхонаи фаронсавӣ) ин як манзилест, ки аз шумораи муайяни ҳуҷраҳо иборат буда, бо роҳбарияти ягона иборат аст, ки маҷмӯи хизматрасониро пешниҳод мекунад (ҳадди ақалл – ҷойҳои хоб, ҳуҷраҳои тозакунӣ ва ҳаммом). Меҳмонхонаҳо аз рӯи хизматрасонӣ ва таҷҳизоти ҳуҷра ба синфҳои гуногун тақсим карда мешаванд Дар ибтидо меҳмонхонаҳо ҳамчун меҳмонхонаҳо дар шаҳракҳо (ё дар паҳлӯи роҳ) дар тӯли роҳҳои муҳимтарини нақлиёт таъсис дода шуданд. Аввалин меҳмонхонаҳо дар шаҳрҳои калон дар кишварҳои ҷаҳони қадим вуҷуд доштанд. Афзоиши шумораи сайёҳон дар замони муосир (рушди муносибатҳои савдо, мустамлика) ба густариши соҳаи меҳмонхона мусоидат кард. Навъи муосири меҳмонхонаҳои калон дар асри 19 ба вуҷуд омада, аз оғози инқилоби саноатӣ ба вуҷуд омадааст.Меҳмонхонаҳоро аз рӯи моликият, доираи хизматрасонӣ, ҷолибияти сайёҳӣ тақсим кардан мумкин аст.

Сарфи назар аз маъруфияти брендҳои занҷирҳои меҳмонхона, аксарияти меҳмонхонаҳо ба ҳеҷ ваҷҳ бо онҳо робита надоранд ва мустақилона фаъолият мекунанд. Тамғаҳои меҳмонхонаҳо ё занҷираи ягонаи меҳмонхонаҳоеро ташкил медиҳанд, ки пурра ба ширкати волидайн тааллуқ доранд ва ё дар асоси франшиза ба соҳибони хусусӣ дода мешаванд, ки худи онҳо бояд мутобиқ будани меҳмонхонаҳои онҳоро ба стандартҳои брендӣ (масалан, Best Western) таъмин кунанд. Франчайзинг ва идоракунии соҳибон давлатҳои қутби усули идоракунӣ аз ҷиҳати ҳуқуқҳои қонунӣ ва ҳиссаи иштироки фоида мебошанд. Усули идоракунӣ дар асоси шартномаи иҷора низ мавҷуд аст.

1. Системаи ситора
Бо мақсади осонтар кардани сатҳи меҳмонхона, системаи таснифоти ситораҳо (аз як то панҷ ситора) ҷорӣ карда шуд. Умуман, чунин таснифот чунин аст:
Як ситора меҳмонхонаи арзон бо ҳадди аққали хизматрасониҳо аст (нигоҳдории рӯзмарра на ҳамеша ба онҳо дохил карда мешавад). Ҳама ҳуҷраҳо якхелаанд.
Ду ситора – як меҳмонхонаи каммасраф, инчунин дорои ҳадди аққали хидмат, аммо бо нигоҳдории ҳатмии рӯзона. Як ё ду намуди ҳуҷраҳо.
Се ситора – меҳмонхонаи дараҷаи миёна бо як қатор стандартҳои хизматрасонӣ: хидматрасонии ҳамарӯза, ҳаммом, телевизор, мини-бар ё яхдон дар ҳар як ҳуҷра; меҳмонхона ҷомашӯии меҳмонон, ҳавзи шиноварӣ, толори варзишӣ, маркази тиҷорӣ, ҷой барои наҳорӣ аз ҷониби меҳмонхона дорад. Баъзе аз ин хидматҳо дастрас нестанд, дар ҳоле ки дигарон метавонанд дастрас бошанд. Мавҷудияти намудҳои гуногуни утоқҳо (ягона, дуҷониба, тамокукашӣ, тамокукашӣ ва ғайра).
Чор ситора ин як меҳмонхонаи сатҳи олӣ, ки ҳама хизматрасониҳои дар боло номбаршударо, инчунин меҳмонхонаи махсусро (ба мисли санатория, массаж, мавҷудияти якчанд барҳо ва тарабхонаҳо, толорҳои конфронс) фароҳам меорад. Нархи ҳуҷраҳо дар чунин меҳмонхонаҳо аз ҳисоби миёна баландтар аст.
Панҷ ситора – меҳмонхонаи боҳашамат. Онҳоро бо доираи васеи хизматрасониҳо, алахусус хидматрасониҳои истисноӣ фарқ мекунанд (масалан, мавҷудияти клуби голф хусусӣ, ҳуҷраҳои бисёрҳуҷрагӣ бо хизматгор). Ба меҳмон таваҷҷӯҳи шахсӣ дода мешавад ва ба баррасии ҳамаи хоҳишҳои ӯ мусоидат мекунад. Нархҳои ҷойгиршавӣ, инчунин хидматрасониҳои иловагӣ дар ҳуҷраҳои ин гуна меҳмонхонаҳо хеле гарон ҳастанд. Одатан, ҳамаи брендҳои маъруфи ҷаҳонии меҳмонхонаҳо ва меҳмонхонаҳои курортӣ ба ин категория дохил мешаванд. Сарфи назар аз фарқияти системаҳо, “меҳмонхонаи панҷситорадор” ҳамеша меҳмонхонаи хидматрасонии баландтарин ҳисобида мешавад. Баъзе меҳмонхонаҳо 6 ё 7 ситора меноманд, аммо то ба ҳол ин амалияи маъмулии меҳмонхонаҳо нашудааст ва ба макони маркетингӣ табдил ёфтааст.
Нархҳо
Арзиши зист дар меҳмонхонаҳо аз бисёр омилҳо вобаста аст: сатҳ, макони ҷойгиршавӣ, мавсим, рӯзи ҳафта, ҷойгиршавии меҳмонхона, навъи ҳуҷра, фарш, манзара аз тиреза ва ғайра. Ғайр аз ин, шумо бояд диққат диҳед, ки ба нархи ҳуҷра кадом хизматҳо дохил мешаванд ва чӣ – бо пардохти иловаги таъмин карда шавад (масалан, наҳорӣ, истифодаи Интернет, minibar ва ғайра). Дар натиҷа, нархҳои меҳмонхонаҳо мунтазам, дар рӯз ва ҳатто соат ба тағир меоянд.

Leave a comment